Відповідь – Усім)). Якщо дивитись широко то автоматизація процесів маркетингу процесів буде корисною практично всім хто веде комунікацію в інтернеті та всім видам онлайн-бізнесу або бізнесу з виходом в онлайн. Більше про можливості автоматизації маркетингу можна дізнатись на сторінках одного з топових сервісів Activecompaign.
Інша справа, що до кожного потрібен свій підхід, і потрібно виходити із завдань, які бізнес ставить перед собою, знаходити для них рішення і дивитися, наскільки ефективними будуть інструменти автоматизації. Детальніше про те що таке автоматизація маркетингу читайте тут.
Ось приклад сфер, в яких можна використовувати автоматизацію маркетингу:
- eCommerce;
- SaaS-сервіси,
- нерухомість;
- послуги – турагентства, розробка ПО, юридичні, перекладача, бухгалтерські та економічні послуги та інше;
- Інфобізнес;
- консалтинг;
- b2b;
- доставка їжі, а також багато інших.
Винятків мало, але якщо сумніваєтесь, то можна проконсультуватися заповнивши форму на цій сторінці Bizautomation. Також можна виділити завдання, які стоять перед вами, і подивитися, чи впорається з ними автоматизація – про це ми пишемо нижче.
Цілі автоматизації процесів маркетингу
Мета будь-якого бізнесу – заробити більше грошей. Як це зробити? Виявити вузькі місця і працювати з ними. В цьому розділі розповімо про глобальні цілі, досягти яких допоможе автоматизація, а про те, які інструменти та завдання для цього потрібні – пізніше. Отже говоримо про наступні бізнес напрямки.
Цілі eCommerce:
- збільшення кількості лідів;
- підвищення кількості продажів і повторних продажів;
- збільшення LTV;
- збільшення середнього чека;
- підвищення лояльності.
Цілі SaaS:
- збільшення конверсії в ліда, в реєстрацію, в установку коду;
- збільшення кількості лідів;
- збільшення кількості реєстрацій;
- збільшення кількості оплат чи повторної оплати;
- збільшення кількості активацій в фічі;
- збільшення LTV;
- зменшення churn rate;
- підвищення лояльності.
Цілі B2B, послуг, Інфобізнес і інших не дуже відрізняються. У бізнесах з довгим циклом угоди кінцева мета автоматизації – принести заявку, яку обробляє вже менеджер офлайн або за допомогою онлайн-чату. Тому важливо отримати ліда і довести його до заявки, а далі – вже інша зона відповідальності.
Автоматизація процесів маркетингу та її завдання
Цілі – це кінцевий результат. До них можна прийти різними шляхами, тому обговоримо, що можна доручити сервісам автоматизації, щоб підвищити кількість продажів.
eCommerce, SaaS
- лідогенерацію
- збір інформації про клієнтів і їх поведінці
- сегментація і кваліфікація лідів
- прогрів лідів
- активація в покупку,
- активація в реєстрацію
- активація в оплату
- активація в фічі
- онбординг
- активація в повторну оплату
- допродажу і крос-продажу на основі інформації про клієнтів
- утримання покупців
- утримання користувачів
- повторну продажу
- робота з відтоком,
- повернення користувачів
- аналітика воронки
- пошук вузьких місць
Як бачите, в цілому завдання схожі: це тому що автоматизація маркетингу – це багато в чому автоматизація воронки.
На шляху до покупки і далі клієнти проходять по воронці від знайомства з продуктом до покупки, і в кожен наступний крок закономірно конвертується все менше. Тому головний спосіб збільшити продажі – це збільшити конверсію на кожному етапі воронки. Зробити так, щоб більше відвідувачів сайту ставали лідами, а більше лідів – клієнтами.
Якщо у нас є контакти користувача, ми можемо зв’язатися з ним в будь-який момент, допомогти вибрати, зробити вигідну пропозицію або повернути до покупок за допомогою своєчасного повідомлення. Головне – залишатися на зв’язку і не втрачати контакт.
При цьому ми не пишемо кожному користувачеві індивідуально: повідомлення відправляється автоматично в залежності від поведінки користувача: якщо він затримався на сторінці з товарами довше зазначеного часу, можна відправити повідомлення в чат з пропозицією допомогти, а якщо хоче покинути сайт – попросити пошту, щоб потім надсилати розсилку. Незважаючи на те, що повідомлення автоматичні, завдяки інформації про поведінку і переваги користувача можна зробити їх таким, що користувач подумає, ніби лист написано спеціально для нього.
Незважаючи на те, що лист надсилається автоматично, вони виглядають досить органічними, доброзичливими і здається, ніби з тобою дійсно спілкується менеджер Наталя.
Як можуть використовувати автоматизацію різні команди
Давайте перейдемо від теорії до практики. Наша спільна мета – зробити більше продажів, але на шляху до цієї мети співпрацюють кілька команд. Розповімо, які свої повсякденні завдання вони можуть спростувати за допомогою автоматизації.
Команда маркетингу:
- зібрати більше контактів з сайту c допомогою тригерних поп-апів;
- кваліфікувати Ліди прямо під час збору контактів;
- налаштовувати тригерні розсилки;
- створювати прогріваючі серії листів;
- будувати воронки і оцінювати ефективність прогріває ланцюжка повідомлень;
- створювати А / Б тести і оцінювати ефективність теми листа, оффера в поп-апі і багато чого іншого;
- працювати з кинутими кошиками за допомогою тригерних листів;
- повертати клієнтів до покупок за допомогою реактіваціонной ланцюжка;
- сповіщати клієнтів про знижки, акції і розпродажі за допомогою листів, web push повідомлень або поп-апів;
- робити допродажу і крос-продажу за допомогою листів;
- привертати увагу до важливої фиче, товару, контенту або заходу за допомогою лід-магніту;
- гнучко налаштовувати рекламні кампанії, кастомизировать будь автосполучення під себе;
- аналізувати рекламні кампанії, кастомизировать аналітику і відповідати на конкретні запитання.
Команда продукту:
- аналізувати поведінку користувачів в сервісі, дізнаватися customer journey клієнтів;
- кваліфікувати користувачів за допомогою тригерних повідомлень, щоб потім пропонувати їм відповідну версію продукту або тариф;
- активувати користувачів в конкретні фічі за допомогою тригерних повідомлень;
- сповіщати про оновлення в сервісі;
- зробити крутий персоналізований онбординг;
- швидко тестувати гіпотези і аналізувати будь-які активності;
- проводити кастдев за допомогою розсилок по певному сегменту клієнтів, потім спілкуватися з клієнтами в чаті;
- збирати і систематизувати зворотний зв’язок.
Команда продажів:
- збирати дані про клієнтів в одному місці;
- кваліфікувати клієнтів і сегментувати їх за різними параметрами;
- відслідковувати поведінку клієнтів на сайті і особисто продавати в чаті найперспективнішим;
Коли автоматизація процесів маркетингу недоречна.
Згадаймо про те, що автоматизація маркетингу – це не панацея і не засіб від усіх бід. У деяких випадках вона може просто не спрацювати, і можна не витрачати гроші і час на її налаштування. Тому для початку запитайте себе, навіщо це вам потрібно, хто буде цим займатися та якої мети ви хочете досягти.
Щоб запустити автоматизацію, у вас повинні бути:
сайт – потрібна база, на якій ми будемо розгортати маркетингові активності і аналізувати поведінку користувачів;
налагоджені, працюючі процеси – тобто у вас мають бути налагоджені процеси лідогенерації, процес продажу, колл центр, робота аналітичного відділу і т.д.
ресурс – потрібна людина, яка буде всім цим займатися: налаштовувати автосполучення, аналізувати маркетинг та все інше. Потрібні кошти;
мета – без розуміння того, чого ви хочете досягти, марно починати. Перш ніж запускати сценарії, визначитеся з цілями свого маркетингу. Якщо ви не розумієте чим автоматизація маркетингу може допомогти саме вашій справі звертайтесь за безкоштовною консультацією на вказаній сторінці?