marketing automation

Відповідь – Усім)). Якщо дивитись широко то автоматизація процесів маркетингу процесів буде корисною практично всім хто веде комунікацію в інтернеті та всім видам онлайн-бізнесу або бізнесу з виходом в онлайн. Більше про можливості автоматизації маркетингу можна дізнатись на сторінках одного з топових сервісів Activecompaign.

Інша справа, що до кожного потрібен свій підхід, і потрібно виходити із завдань, які бізнес ставить перед собою, знаходити для них рішення і дивитися, наскільки ефективними будуть інструменти автоматизації. Детальніше про те що таке автоматизація маркетингу читайте тут.

Ось приклад сфер, в яких можна використовувати автоматизацію маркетингу:

  • eCommerce;
  • SaaS-сервіси,
  • нерухомість;
  • послуги – турагентства, розробка ПО, юридичні, перекладача, бухгалтерські та економічні послуги та інше;
  • Інфобізнес;
  • консалтинг;
  • b2b;
  • доставка їжі, а також багато інших.

Винятків мало, але якщо сумніваєтесь, то можна проконсультуватися заповнивши форму на цій сторінці Bizautomation. Також можна виділити завдання, які стоять перед вами, і подивитися, чи впорається з ними автоматизація – про це ми пишемо нижче.

Цілі автоматизації процесів маркетингу

Мета будь-якого бізнесу – заробити більше грошей. Як це зробити? Виявити вузькі місця і працювати з ними. В цьому розділі розповімо про глобальні цілі, досягти яких допоможе автоматизація, а про те, які інструменти та завдання для цього потрібні – пізніше. Отже говоримо про наступні бізнес напрямки. 

Цілі eCommerce:

  • збільшення кількості лідів;
  • підвищення кількості продажів і повторних продажів;
  • збільшення LTV;
  • збільшення середнього чека;
  • підвищення лояльності.

Цілі SaaS:

  • збільшення конверсії в ліда, в реєстрацію, в установку коду;
  • збільшення кількості лідів;
  • збільшення кількості реєстрацій;
  • збільшення кількості оплат чи повторної оплати;
  • збільшення кількості активацій в фічі;
  • збільшення LTV;
  • зменшення churn rate;
  • підвищення лояльності.

Цілі B2B, послуг, Інфобізнес і інших не дуже відрізняються. У бізнесах з довгим циклом угоди кінцева мета автоматизації – принести заявку, яку обробляє вже менеджер офлайн або за допомогою онлайн-чату. Тому важливо отримати ліда і довести його до заявки, а далі – вже інша зона відповідальності.

Автоматизація процесів маркетингу та її завдання

Цілі – це кінцевий результат. До них можна прийти різними шляхами, тому обговоримо, що можна доручити сервісам автоматизації, щоб підвищити кількість продажів.

eCommerce, SaaS

  • лідогенерацію
  • збір інформації про клієнтів і їх поведінці
  • сегментація і кваліфікація лідів
  • прогрів лідів
  • активація в покупку, 
  • активація в реєстрацію
  • активація в оплату
  • активація в фічі
  • онбординг
  • активація в повторну оплату
  • допродажу і крос-продажу на основі інформації про клієнтів
  • утримання покупців
  • утримання користувачів
  • повторну продажу
  • робота з відтоком,
  • повернення користувачів
  • аналітика воронки
  • пошук вузьких місць

Як бачите, в цілому завдання схожі: це тому що автоматизація маркетингу – це багато в чому автоматизація воронки.

На шляху до покупки і далі клієнти проходять по воронці від знайомства з продуктом до покупки, і в кожен наступний крок закономірно конвертується все менше. Тому головний спосіб збільшити продажі – це збільшити конверсію на кожному етапі воронки. Зробити так, щоб більше відвідувачів сайту ставали лідами, а більше лідів – клієнтами.

Якщо у нас є контакти користувача, ми можемо зв’язатися з ним в будь-який момент, допомогти вибрати, зробити вигідну пропозицію або повернути до покупок за допомогою своєчасного повідомлення. Головне – залишатися на зв’язку і не втрачати контакт.

При цьому ми не пишемо кожному користувачеві індивідуально: повідомлення відправляється автоматично в залежності від поведінки користувача: якщо він затримався на сторінці з товарами довше зазначеного часу, можна відправити повідомлення в чат з пропозицією допомогти, а якщо хоче покинути сайт – попросити пошту, щоб потім надсилати розсилку. Незважаючи на те, що повідомлення автоматичні, завдяки інформації про поведінку і переваги користувача можна зробити їх таким, що користувач подумає, ніби лист написано спеціально для нього.

Незважаючи на те, що лист надсилається автоматично, вони виглядають досить органічними, доброзичливими і здається, ніби з тобою дійсно спілкується менеджер Наталя. 

Як можуть використовувати автоматизацію різні команди

Давайте перейдемо від теорії до практики. Наша спільна мета – зробити більше продажів, але на шляху до цієї мети співпрацюють кілька команд. Розповімо, які свої повсякденні завдання вони можуть спростувати за допомогою автоматизації.

Команда маркетингу:

  • зібрати більше контактів з сайту c допомогою тригерних поп-апів;
  • кваліфікувати Ліди прямо під час збору контактів;
  • налаштовувати тригерні розсилки;
  • створювати прогріваючі серії листів;
  • будувати воронки і оцінювати ефективність прогріває ланцюжка повідомлень;
  • створювати А / Б тести і оцінювати ефективність теми листа, оффера в поп-апі і багато чого іншого;
  • працювати з кинутими кошиками за допомогою тригерних листів;
  • повертати клієнтів до покупок за допомогою реактіваціонной ланцюжка;
  • сповіщати клієнтів про знижки, акції і розпродажі за допомогою листів, web push повідомлень або поп-апів;
  • робити допродажу і крос-продажу за допомогою листів;
  • привертати увагу до важливої ​​фиче, товару, контенту або заходу за допомогою лід-магніту;
  • гнучко налаштовувати рекламні кампанії, кастомизировать будь автосполучення під себе;
  • аналізувати рекламні кампанії, кастомизировать аналітику і відповідати на конкретні запитання.

Команда продукту:

  • аналізувати поведінку користувачів в сервісі, дізнаватися customer journey клієнтів;
  • кваліфікувати користувачів за допомогою тригерних повідомлень, щоб потім пропонувати їм відповідну версію продукту або тариф;
  • активувати користувачів в конкретні фічі за допомогою тригерних повідомлень;
  • сповіщати про оновлення в сервісі;
  • зробити крутий персоналізований онбординг;
  • швидко тестувати гіпотези і аналізувати будь-які активності;
  • проводити кастдев за допомогою розсилок по певному сегменту клієнтів, потім спілкуватися з клієнтами в чаті;
  • збирати і систематизувати зворотний зв’язок.

Команда продажів:

  • збирати дані про клієнтів в одному місці;
  • кваліфікувати клієнтів і сегментувати їх за різними параметрами;
  • відслідковувати поведінку клієнтів на сайті і особисто продавати в чаті найперспективнішим;

Коли автоматизація процесів маркетингу недоречна.

Згадаймо про те, що автоматизація маркетингу – це не панацея і не засіб від усіх бід. У деяких випадках вона може просто не спрацювати, і можна не витрачати гроші і час на її налаштування. Тому для початку запитайте себе, навіщо це вам потрібно, хто буде цим займатися та якої мети ви хочете досягти.

Щоб запустити автоматизацію, у вас повинні бути:

сайт – потрібна база, на якій ми будемо розгортати маркетингові активності і аналізувати поведінку користувачів;

налагоджені, працюючі процеси – тобто у вас мають бути налагоджені процеси лідогенерації, процес продажу, колл центр, робота аналітичного відділу і т.д.

ресурс – потрібна людина, яка буде всім цим займатися: налаштовувати автосполучення, аналізувати маркетинг та все інше. Потрібні кошти;
мета – без розуміння того, чого ви хочете досягти, марно починати. Перш ніж запускати сценарії, визначитеся з цілями свого маркетингу. Якщо ви не розумієте чим автоматизація маркетингу може допомогти саме вашій справі звертайтесь за безкоштовною консультацією на вказаній сторінці? 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *