У цій статті хочемо показати, що e-mail розсилка є досить важливим елементом у комунікації в маркетингу. Тому ми підготували 4 типи емейл листів. Ці приклади допоможуть вам в процесі створення листів, а головне ви зрозумієте структуру хорошого мейла. Ми розповімо, які елементи необхідні, а які можна упустити. Також, порівняємо хороші листи і погані.
Перед тим, як робити email marketing campaign, ви повинні зрозуміти свою головну мету, для прикладу:
- Ви хочете здивувати клієнта;
- Нагадати про себе;
- Хочете щоб він прочитав статтю;
- Подивився відео;
- Зробив покупку і т.д;
Ці питання дуже важливі, тому що від них буде залежати структура вашої емейл розсилки. Також, важливо розуміти тип вашого бізнесу. Якщо це послуги, то вам потрібно викликати довіру і пояснювати, чому саме ви повинні робити цю послугу. Якщо у вас інтернет магазин, то скоріше за все ви будете висилати список товарів. Якщо у вас контентний проект, то це буде список останніх статей в блозі. А якщо у вас продажі, зав’язані на особистому спілкуванні, то ви будете симулювати автоматичні листи під персонального листа без красивих картинок.
1. Приклад: email розсилка з однієї картинкою
Це найпоширеніший тип email marketing campaign. У вас є одна думка, одна мета і одна сторінка, куди повинен перейти користувач. Ви забираєте все зайве, і проектуєте структуру так, щоб користувач якомога швидше натиснув на посилання і перейшов на ваш сайт. Така e-mail розсилка добре працює, якщо у вас візуальний або інформаційний продукт. Ви можете створити красиву інфографіку або фотографію продукту. Також добре працює в сфері послуг. Наприклад, у вас студія дизайн інтер’єру і ви написали статтю про архітектурні стилі. Ви створюєте картинку інтер’єру, невеликий опис і посилання на статтю.
Давайте детально розберемо структуру і всі елементи такого емейл листа.
Щоб лист чіткіше виглядав у браузері, необхідно зробити фон. Як правило, фон може бути світло сірий, а тіло самого листа на білому тлі. Це додасть візуальний обсяг і дизайн заграє.
Обов’язково ставте логотип вашої компанії в усі листи. Це критично важливо. Кожне торкання з клієнтом має нагадувати йому про вас. Іноді мені надсилають листи і я через кілька секунд розумію від кого воно. Чим частіше ваш логотип буде миготіти перед очима клієнта, тим краще.
Необхідно зробити заголовок листа. Це найголовніша частина листа. У ньому користувач повинен відразу зрозуміти, що всередині і про що цей лист. Заголовок повинен “продати” наступна дія – “клік”. Не плутайте заголовок з темою листа. Це різне. В темі листа ми повинні зачепити користувача, щоб він відкрив лист. А ось в заголовку пояснити, що всередині.
Створіть картинку для візуального сприйняття. Вона повинна бути красивою і зрозумілою. Бажано, щоб вона розкривала тему заголовка і всього листи. Але перш за все вона повинна бути красивою і радувати око. Тема можна розмістити на самій картинці.
Короткий опис листа. Розкажіть що всередині, чому користувач повинен перейти далі. Напишіть максимум 5 рядків. Коротенько розкрити тему контенту, які є на сайті. Цей блок можна зробити міні тезами.
Заклик до дії. Це другий за значимістю елемент у вашому листі. Він повинен мотивувати користувача зробити дію – перейти на сайт. Зробіть цю кнопку яскравою. Вона повинна виділятися.
Вкажіть свою фізичну адресу. Користувач повинен розуміти, що ви живі і реальні. Якщо буде якась проблема, то він зможе знайти вашу компанію.
Створіть кнопку відписки. Зробіть її видимою. Користувачі повинні мати можливість відписатися від вашої розсилки в один клік. Багато ховають цю кнопку або роблять її малопомітною. Це дуже погана стратегія. Якщо користувач не може відписатися він клікає на спам. Коли користувач відписується сам – це не псує репутацію вашого домену. Коли він клікає на спам, вся ваша база передплатників під загрозою. Всі ваші розсилки будуть потрапляти в спам.
Також ви можете розміщувати посилання в тексті, зображенні і в логотипі. Намагайтеся робити одне посилання у всіх кнопках. Одна мета – одне посилання.
2. Приклад email розсилки для інтернет магазинів.
Email маркетинг для e-Commerce – один з найважливіших бізнес процесів. Завдяки йому ви зможете робити повторні продажі і повертати відвідувача на сайт. Тип емеіл розсилок для інтернет магазинів відрізняється тим, що в листі вставлено відразу кілька товарів. Ви робите підбірку кращих товарів і в кожен лист вставляєте окреме посилання.
E-mail розсилка інтернет магазинів можна додати меню ваших товарів за категоріями. Емеіл може мати спрощену структуру вашого сайту. Це дозволить в один клік перейти на потрібну категорію, якщо в списку товарів не виявиться відповідної моделі.
В е-коммерс картинки грають дуже важливу роль. Створюйте красиві фото вашої продукції. Користувач повинен закохатися в товар з першого погляду на фото. Красива картинка дуже важлива, коли у вас візуальний продукт.
Нижче фотографії можете зробити короткий опис товару, бренду і т д. Але це не найважливіший елементу листі такого типу.
Заклик до дії на головний продукт. Ви повинні помістити в центр листа ваш флагманський продукт.
Подивитися всі моделі в категорії. Місце в листі обмежене, а в вашому магазині може бути тисячі моделей і ви ніколи не вгадаєте який з них підійде користувачу. У клієнта повинна бути можливість в один клік подивитися всі товари в цій категорії.
Картинки другорядних товарів. Вони повинні бути менше, ніж основні. Можна використовувати 2, максимум 3 ряди. Все залежить від вашої продукції.
Кнопка під кожним товаром повинна вести на сторінку конкретного продукту. Користувач може відкрити кілька вкладок з цікавлячими його товарами. В цьому і є відмінність від листів з одним посиланням. Якщо в першому варіанті ми навпаки зменшували кількість посилань, то тут все навпаки. У кожного товару своя окрема сторінка.
Вставте посилання на ваші соцмережі. Збирайте базу передплатників у всіх каналах комунікації для omni канального маркетингу.
Вставте ваші контактні дані. Користувач повинен мати можливість зателефонувати відразу, не заходячи на сайт.
Не забувайте вставляти кнопку відписки.
В сучасних сервісах e-mail розсилка є функції, які дозволяють автоматично підставляти картки товару (Shopping cart) в лист. Вам не потрібно кожен раз створювати лист і гадати, які товари потрібно туди вставити. Системи вже зібрали ці дані і автоматично підставляють ті товари, які дивився користувач. Ось тут трохи детальніше про такі сервіси. Один із найкращих сервісів автоматизації та e-mail розсилок знаходиться тут
3. Розсилка новин
Третій тип розсилок – це новинна e-mail розсилка. Це чимось схоже на розсилку інтернет магазину, але як правило все новости блогу розміщуються в одну колонку. Якщо в інтернет магазині ключову роль відіграє картинка, то в новинній розсилці це заголовок. Тому нам потрібно виділити якомога більше місця на заголовки. Зверніть увагу на блок 2. У ньому є картинка, заголовок, короткий опис і заклик до дії.
4. Симуляція персонального мейла
Коли тільки почала з’являтися можливість відправляти красиві листи, то всі почали це робити та e-mail розсилка втратила свою унікальність і красиві картинки відразу асоціюються з тим, що це відправляється автоматично. У деяких нішах цінується персональний підхід. Особливо якщо ви займаєтеся послугами з великим середнім чеком, або складними b2b продажами.
У таких випадку ви можете використовувати стратегію симуляції персонального листа. Такий лист виглядає так, як ніби було написано живою людиною конкретно вам. Е-mail розсилка такого типу часто використовують для холодної бази лідів (outreach). Тут немає якоїсь чіткої структури оформлення. Коли створюєте таку розсилку уявіть, потрібно уявити, що ви особисто пишите людині.
Лист з картинками або текст?
У вас з’являється розумне питання. Що краще? е-mail розсилка як персональний підхід чи красиві листи з картинками? Насправді ідеального рішення немає. Все залежить від ніші і продукту, який ви продаєте. На мій погляд в бізнесах, де візуальний продукт, найкраще робити листи в дизайні. Якщо у вас продукт функціональний, складні продажі і ви працюєте з персональними взаємовідносинами, то краще відправляти текстові листи.
Порівняння email листів
Коли ми зрозуміли які бувають листи, давайте перейдемо до прикладів. Як же найкраще зрозуміти, які меіли хороші, а які погані. Як то кажуть “Істина пізнається в порівнянні”. В інтернеті я знайшов кілька мейлів, давайте їх трохи обговоримо. Я не буду вдаватися в суть цих листів. Зараз ми говоримо про візуальне сприйняття листів.
На мій погляд лист №1 програє. Лист №2 виглядає набагато цілісніше та красивіше. Стиль більш ясний і зрозумілий. Користувачеві не потрібно думати, що робити. Варіант тільки один. Клікнути на посилання в листі. У листі №1 потрібно напружуватися. Відразу незрозуміло, що відбувається і навіщо потрібно це лист. Мета листа №1 привести одного і отримати бонус, але про це йдеться в самому низу.
Рухаємося далі. Ви бачите варіант №3 і варіант №4. Вони дуже відрізняються за сприйняттям. Варіант №4 виглядає як зебра. Немає цілісної картинки, все рябить і незрозуміло, що головне, а що другорядне. У листі №3 є чітка структура. Картинка, заголовок і заклик до дії. Потім коротке пояснення суті і знову заклик до дії. У листі №4 я не розумію що мені потрібно зробити прямо зараз? Куди натиснути?
Коли ви робите листи, не намагайтеся знайти якийсь магічний шаблон, який вам збільшить продажі в 10 разів. Такого не існує. Все робиться методом проб і помилок. Головне в структурі листів це здоровий глузд. Поставте себе на місце читача. Щоб ви хотіли прочитати і на що хочете клікнути. Різні стратегії використовується в різних типах бізнесу. З приводу емеіл маркетингу вже багато чого написано більше інформації по цій темі ви зможете знайти на сайтах вендорів софта для емеіл марктінга